نوسانگیری
نوسانگیری در بازارهای مالی و کسب سود از معاملات کوتاهمدت یکی از روشهای پرطرفدار در بین معاملهگران است.
در این روش معمولا معاملهگران برای کسب سودهای کوچک، وارد معامله میشوند و پس از رسیدن به سود مورد نظر، از معامله خارج میشوند.
معاملهگرانی که استراتژی آنها نوسانگیری در بازارهای مالی است، معمولا در طول یک روز چندین بار وارد معامله میشوند و به همین دلیل تعداد معاملات آنها بیشتر از سایر معاملهگران است.
این گروه از معاملهگران به دو دسته تقسیم میشوند؛ دسته اول معاملهگران ایجاد کننده موج و دسته دوم معاملهگران موج سوار.
ایجاد کنندگان موج معاملهگران پرقدرتی هستند که حجم سرمایه زیادی در اختیار دارند و دسترسی آنها به اخبار مهم و اطلاعات شرکتها بیشتر است و با ورود به بازار باعث ایجاد نوسان در قیمت میشوند.
در این شرایط، دسته دوم که معاملهگران موجسوار هستند، با کمک مهارتهای لازم، متوجه تحرکات قیمت شده و سریع وارد بازار میشوند.