نقش اینستاگرام در دیجیتال مارکتینگ

اینستاگرام بهعنوان محبوبترین شبکه اجتماعی بیشترین جمعیت کاربر را دارد و شما بهعنوان فروشنده یا شخصی که میخواهد محصول بفروشد یا خدمات ارائه بکند، هم میتوانید وبسایت خودتان را راهاندازی کنید و هم میتوانید با استفاده از شبکه اینستاگرام خودتان را بیشتر در معرض دید مخاطبین قرار دهید.
اگر بتوانید ترکیبی از یک حساب کاربری فعال در اینستاگرام و وبسایتی سئو شده داشته باشید این دو به تنهایی میتوانند رشد شما را تضمین بکنند، هدف مشترک هر دو صفحات جذب مخاطب میباشد و اخیرا دیده شده است که مخاطبین اینستاگرام و وبسایت متفاوت میباشند.
رشد کاربران اینستاگرام تمامی افراد و شرکتها و فروشندگان را نیز به این شبکه کشانده است و افراد زیادی در این شبکه به تولید محتوا میپردازند، در هر زمینهای محتوای تخصصی تولید میشود و این باعث میشود که نیاز افراد برای استفاده کردن از محتوای سایتهای گوناگون به کمتر میزان برساند.
بیشتر افرادی که از وبسایتها استفاده میکنند در جستجوی مطالب تخصصی میباشند، در واقع در حال حاضر اولویت کاربران استفاده از اینستاگرام میباشد و در مرحله بعد درصورتی که به نتیجه نرسند از وبسایت استفاده میکنند.

نگاهی به اینستاگرام در مقابل وبسایت
جستجو در اینترنت اولین گزینهای است که به ذهن مخاطب، زمانی که با سوالی مواجه میشود خطور میکند. گوگل که هیچ سوالی را بیجواب نمیگذارد و تا جایی که امکان دارد نزدیک ترین جواب را ارائه میدهد، اطلاعات خود را از سایتهایی که توسط مدیران سایتها بوجود آمده است جمع آوری میکند.
در واقع شما با قرار دادن اطلاعات تخصصی سئو شده در اینترنت میتوانید جزوه سایتهایی باشید که گوگل برای نمایش به مخاطب در اولویت قرار میدهد. هرچقدر اطلاعاتی دقیق در محتوای سایت شما قرار داده شود، بیشتر شانس این را پیدا میکنید تا به نتایج اولیه برسید.
اینستاگرام فضایی است که دائما باید در آن دست به تولید محتوا بزنید، برای اینکه بتوانید محتوایی پربازدید بوجود آورید باید اطلاعات مفیدی به خواننده منتقل کنید. اما میتوان گفت که در اینستاگرام امکان جستجو محدود میباشند و محتوای شما بعد از بوجود آمدن پستهای جدید، شانس کمتری برای دیده شدن خواهد داشت.
اینستاگرام را میتوان بهترین ابزاری عنوان کرد که از طریق آن میشود، مخاطب را به وبسایت هدایت کرد. شما میتوانید در حساب کاربری اینستاگرام خود تولید محتوا کنید و برای ارائه اطلاعات کاملتر مخاطب را وبسایت خودتان دعوت کنید.

ترکیب استفاده از وبسایت و اینستاگرام
وبسایت و اینستاگرام بصورت جداگانه طرفداران خودشان را دارند، اما برای اینکه بتوانید به نحو احسنت از هر دو استفاده مثبت داشته باشید، میتوانید در هر دو، دست به تولید محتوا بزنید تا حداکثر کاربر را به سایت خودتان جذب کنید.
حساب اینستاگرام هر شخصی در حال حاضر مجموعهای است از علائق او که میتواند فروشگاهی باشد که از آن خرید میکند، صفحهای که آموزشهای آن را دنبال میکند و یا دنبال کردن اشخاصی که با بلاگری کردن روزمرگیهای خودشان را به اشتراک میگذارند.
میتوان این برداشت را از دنبالکنندگان اینستاگرام داشت که، هر شخصی در جستجوی منابعی است که احساس مثبتی به آن دارد. پس نباید به هیچوجه کسبوکار خود را از این فضا دور نگه دارید. وبسایت نیز با امکانات بیشماری که دارد، میتواند با شناسایی شما به عنوان سایت مبدا، درآمدهای ثابتی را برای شما به ارمغان بیاورد.
اگر بتوانید وبسایت خود را با محتوایی سئو شده و محبوب برای مخاطبین معرفی کنید، بازدیدکنندگان زیادی جذب میشود و علاقه خواهند داشت تا از محتوای شما حتی در شبکههای اجتماعی نیز بهرهببرند. ترکیب اینستاگرام و وبسایت مانند دو بازویی است که میتواند شما را تا جایی که امکان دارد به موفقیت نزدیک کند.

جمعبندی
اینستاگرام کاربران زیادی دارد و محتوای زیادی در آن تولید میشود، اما افراد در زمانی که سوالی ذهنشان را درگیر کرده و میخواهند در کمترین زمان ممکن به جواب برسند، سایت گوگل را برای جستجو انتخاب میکنند. اگر افراد آنچه را که بدنبالش بودهاند را بیابند، تمایل پیدا میکنند تا همیشه از تحولاتی که در سایت مرجع اتفاق میافتد، با خبر شوند که در این زمان بهترین راه دنبال کردن صفحه اینستاگرام مربوط به سایت میباشد.

آیا خود شما از اینستاگرام و وبسایت همزمان برای گرفتن بازدید بیشتر استفاده میکنید؟